Kladdmuffins recept

Idag har jag haft tråkigt så jag bestämde mig för att baka kladdmuffins! (Eftersom jag äger på det). Och jag tänkte att ni kanske också vill baka denna goda delikatess så jag tänkte visa er vad ni behöver och hur mycket av varje! Så nu är det bara att börja baka!


Du behöver; formar, strösocker, ägg, bunke, bakpulver, vaniljsocker, smör (fast jag använder flytande margarin och det går lika bra), vetemjöl, kakao och salt.


Du behöver också; två vanliga matskedar, en visp, två olika dl-mått, ett msk mått och ett tsk mått.

Nu börjar själva bakningen!


Smält smöret


Vispa ihop 2 ägg och 2½ dl strösocker


Blanda i 4 msk kakao, 1½ tsk vaniljsocker och 1 krm salt (jag brukar ta en nypa bara)


Blanda i 2 dl vetemjöl och ½ tsk bakpulver


Här brukar jag ha i det smälta smöret eftersom det är så många torra ingridienser vid just detta tillfälle


Nu bör din smet se såhär smaskig ut!


Man får lov att slicka smeten av vispen!


Lägg sedan upp 15 former (receptet är till 20 men jag gör alltid bara 15 ;), fyll dem med lagom mycket smet ^^


Ugnen ska vara på 200 grader


In me rååm!


För att få de godaste/kladdigaste muffinsen så låter du dem stå i ugnen i 8 min istället för 10 :)


När du ska ta ut dom får du inte glömma grytlappen!


Har du gjort rätt ska de se såhär smaskiga ut!

Enjoy!

Kommentarer
Postat av: sofie

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, va go du är som lägger upp recept i form av bilder!

2010-06-01 @ 20:43:13
Postat av: Larsson

Gilla! :D Ser sjukt gött ut ;)

2010-06-02 @ 23:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0